„AVANT TOUT” Lenka Vegnerová & Company - Czechy - Polska premiera
8.06 Sobota. godz.19.00 Scena Na Woli Teatru Dramatycznego ul. Kasprzaka 22, W-wa.
Kup bilet online
„Avant tout”, nowy spektakl grupy Lenka Vegnerová & Company, to oryginalne dzieło francuskiego reżysera Lionela Ménarda.
„Dziennik dziewięciomiesięcznej podróży"
Wyobraźmy sobie teraz, że nasze najwcześniejsze wspomnienia sięgać mogłyby wstecz aż do momentu, w którym pojawiamy się na tym świecie lub jeszcze wcześniej... wszystko, co zapomnieliśmy lub do czego nie przykładaliśmy żadnej wagi mogłoby, innymi słowy, stać się źródłem nieuświadomionej mądrości i instynktownej energii. Stańmy się na czas jednego występu dziećmi, zadajmy sobie następujące pytanie:
„Czy pociąg przyjeżdża na stację kolejową w Pradze, czy też może praska stacja przybywa na spotkanie pociągu?”
Dla małej Manon.
Proszę, by wszyscy dorośli wybaczyli mi, że ofiarowałem swój występ dziecku. Mam ku temu dobry powód – ta dziewczynka jest najodważniejsza i najbardziej śmiała ze wszystkich. Wszystkie dzieci pewnego dnia dorosną, ale nie wszystkie zapamiętają, że kiedyś były dziećmi.
Tak więc poprawiam treść mojej dedykacji: dla przyszłej, dorosłej Manon.
Opowiem Wam teraz starą historię, tak starą że nie pamiętam nawet, czy opowiada ona o Tobie czy o mnie. Historia ta składa się z niewielkich fragmentów, które są jak czubek góry lodowej wystający na powierzchnię, podczas gdy reszta na zawsze pozostaje ukryta przed naszymi oczami, w miejscu gdzie spotyka się widzialna i niewidzialna część każdego z nas.
W samym centrum tego uniwersum znajduje się opuszczona, rozległa bawełniana równina, gdzie życie jest pełne nieprzewidzianych wydarzeń. Mieszkańcy tej równiny wspólnie biorą udział w dziewięciomiesięcznej podróży, ale żaden z nich nie może być pewien, czy da sobie radę z wyprawą.
Mieszkańców jest w sumie czworo – dziecko przyszłości, które urodzi się jeden raz, tata, mama i przewodnik, którego zwykle nazywa się małym księciem.
Dziecko wybierające się w świat nie jest pewne, czy przetrwa swoją małą śmierć, jego rodzice nie są pewni, czy są przygotowani na ten moment swojego życia ani czy małemu księciu wystarczy czasu, by przekazać na czas wiadomości, jakie ma dla obojga swoich rodziców.
Lionel Ménard
„Dziennik dziewięciomiesięcznej podróży"
Wyobraźmy sobie teraz, że nasze najwcześniejsze wspomnienia sięgać mogłyby wstecz aż do momentu, w którym pojawiamy się na tym świecie lub jeszcze wcześniej... wszystko, co zapomnieliśmy lub do czego nie przykładaliśmy żadnej wagi mogłoby, innymi słowy, stać się źródłem nieuświadomionej mądrości i instynktownej energii. Stańmy się na czas jednego występu dziećmi, zadajmy sobie następujące pytanie:
„Czy pociąg przyjeżdża na stację kolejową w Pradze, czy też może praska stacja przybywa na spotkanie pociągu?”
Dla małej Manon.
Proszę, by wszyscy dorośli wybaczyli mi, że ofiarowałem swój występ dziecku. Mam ku temu dobry powód – ta dziewczynka jest najodważniejsza i najbardziej śmiała ze wszystkich. Wszystkie dzieci pewnego dnia dorosną, ale nie wszystkie zapamiętają, że kiedyś były dziećmi.
Tak więc poprawiam treść mojej dedykacji: dla przyszłej, dorosłej Manon.
Opowiem Wam teraz starą historię, tak starą że nie pamiętam nawet, czy opowiada ona o Tobie czy o mnie. Historia ta składa się z niewielkich fragmentów, które są jak czubek góry lodowej wystający na powierzchnię, podczas gdy reszta na zawsze pozostaje ukryta przed naszymi oczami, w miejscu gdzie spotyka się widzialna i niewidzialna część każdego z nas.
W samym centrum tego uniwersum znajduje się opuszczona, rozległa bawełniana równina, gdzie życie jest pełne nieprzewidzianych wydarzeń. Mieszkańcy tej równiny wspólnie biorą udział w dziewięciomiesięcznej podróży, ale żaden z nich nie może być pewien, czy da sobie radę z wyprawą.
Mieszkańców jest w sumie czworo – dziecko przyszłości, które urodzi się jeden raz, tata, mama i przewodnik, którego zwykle nazywa się małym księciem.
Dziecko wybierające się w świat nie jest pewne, czy przetrwa swoją małą śmierć, jego rodzice nie są pewni, czy są przygotowani na ten moment swojego życia ani czy małemu księciu wystarczy czasu, by przekazać na czas wiadomości, jakie ma dla obojga swoich rodziców.
Lionel Ménard
Reżyseria, koncepcja, dramaturgia: Lionel Ménard
Muzyka: Tomáš Vychytil, Współpraca w ruchu / choreografia: Lenka Vagnerová
Wykonawcy: Fanny Barrouquére, Andrea Opavská, Barbora Nechanická, Michal Heriban
Projekt: Michal Kříž, Światła: Michal Kříž / Karel Šimek, Projekcja: Erik Bartoš, Dźwięk: Eva Hamouzová / Andrej Jurkovič,
Zdjęcia: Michal Hančovský, Projekt graficzny i wideo: Michal Heriban, Produkcja: Andrea Vagnerová
Producent: Lenka Vagnerová & Company, Koproducent: MDP Městská divadla pražská (Praskie Teatry Miejskie)
Projekt wspierany przez: Miasto Stołeczne Praga, Ministerstwo Kultury Republiki Czeskiej
Czas trwania: 75 min. bez przerwy
Muzyka: Tomáš Vychytil, Współpraca w ruchu / choreografia: Lenka Vagnerová
Wykonawcy: Fanny Barrouquére, Andrea Opavská, Barbora Nechanická, Michal Heriban
Projekt: Michal Kříž, Światła: Michal Kříž / Karel Šimek, Projekcja: Erik Bartoš, Dźwięk: Eva Hamouzová / Andrej Jurkovič,
Zdjęcia: Michal Hančovský, Projekt graficzny i wideo: Michal Heriban, Produkcja: Andrea Vagnerová
Producent: Lenka Vagnerová & Company, Koproducent: MDP Městská divadla pražská (Praskie Teatry Miejskie)
Projekt wspierany przez: Miasto Stołeczne Praga, Ministerstwo Kultury Republiki Czeskiej
Czas trwania: 75 min. bez przerwy
Lenka Vagnerova & Company
Współczesna teatralna grupa taneczna Lenka Vagnerová & Company założona była w 2012 r. przez choreografkę i reżyserkę Lenkę Vagnerovą.
Każdego roku trupa prezentuje nowe spektakle w opartu o dzieła progresywnych autorów. Owe spektakle zawierają w sobie elementy tańca oraz teatrów: fizycznego, lalek oraz dramatycznego. Dzięki swojej działalności trupa przykłada rękę do systematycznego rozwoju gatunku, jakim jest teatr tańca w kraju i za granicą.
Pytania egzystencjalne, rola jaką odgrywają ludzie wobec innych żywych istot i środowiska, w jakim żyją, zabawa rzeczywistością i fantazją – te elementy charakteryzują spektakle trupy. Lenka kładzie nacisk na precyzję sytuacji teatralnych, jakość ruchów, wspiera indywidualność wykonawców, wykorzystuje w pełni mocne strony grupy i jej dynamikę, szuka fizycznych możliwości i granic tego, co potrafi ludzkie ciało. Emocje, wykonywane czynności, pasja, ryzyko, konflikt, harmonia i intuicja są i zawsze były częścią oryginalnego w formie języka teatru Lenki.
Zespół zrzesza wybitnych artystów, takich jak: tancerze, aktorzy, muzycy, artyści wizualni.
Spektakle teatru wyróżnione były licznymi nagrodami i nominowane do wielu kolejnych – tak w Czechach, jak i za granicą, takich jak np.: Herald Angel Award / The Edinburgh Fringe Festival, Nagroda dla Najlepszego Pokazu Tanecznego / The Singapore Fringe Festival, Nagroda Miasta Pilsen / Międzynarodowy Festiwal Skupova Pilsen, Pokaz Taneczny Roku, Nagroda Publiczności, Tancerz Roku / Czech Dance Platform Festival, Nominacja do Total Theatre Award / Edinburgh Fringe Festival, kilka nagród Thalia Awards, itp.
Współczesna teatralna grupa taneczna Lenka Vagnerová & Company założona była w 2012 r. przez choreografkę i reżyserkę Lenkę Vagnerovą.
Każdego roku trupa prezentuje nowe spektakle w opartu o dzieła progresywnych autorów. Owe spektakle zawierają w sobie elementy tańca oraz teatrów: fizycznego, lalek oraz dramatycznego. Dzięki swojej działalności trupa przykłada rękę do systematycznego rozwoju gatunku, jakim jest teatr tańca w kraju i za granicą.
Pytania egzystencjalne, rola jaką odgrywają ludzie wobec innych żywych istot i środowiska, w jakim żyją, zabawa rzeczywistością i fantazją – te elementy charakteryzują spektakle trupy. Lenka kładzie nacisk na precyzję sytuacji teatralnych, jakość ruchów, wspiera indywidualność wykonawców, wykorzystuje w pełni mocne strony grupy i jej dynamikę, szuka fizycznych możliwości i granic tego, co potrafi ludzkie ciało. Emocje, wykonywane czynności, pasja, ryzyko, konflikt, harmonia i intuicja są i zawsze były częścią oryginalnego w formie języka teatru Lenki.
Zespół zrzesza wybitnych artystów, takich jak: tancerze, aktorzy, muzycy, artyści wizualni.
Spektakle teatru wyróżnione były licznymi nagrodami i nominowane do wielu kolejnych – tak w Czechach, jak i za granicą, takich jak np.: Herald Angel Award / The Edinburgh Fringe Festival, Nagroda dla Najlepszego Pokazu Tanecznego / The Singapore Fringe Festival, Nagroda Miasta Pilsen / Międzynarodowy Festiwal Skupova Pilsen, Pokaz Taneczny Roku, Nagroda Publiczności, Tancerz Roku / Czech Dance Platform Festival, Nominacja do Total Theatre Award / Edinburgh Fringe Festival, kilka nagród Thalia Awards, itp.
Zdjęcia: Michal Hancovsky