"ALICE IN WONDERBOX" MANGANO-MASSIP COMPAGNIE
11.10 wtorek. G 19.00 URSYNOWSKIE CENTRUM KULTURY "ALTERNATYWY", WARSZAWA
P o l s k a P r e m i e r a s p e k t a k l u
Alice to młoda osoba w trakcie procesu kształtowania się: jej wizerunek, relacje z innymi, jej ciało, wszystko się zmienia i szuka nowych nowych punktów odniesienia w życiu.
Alice jest też internetowym freakiem (jak wielu jej przyjaciół), gdzie według niej może znaleźć ucieczkę od rzeczywistości. Ale świat Wonderbox („Puszka Czarów”), gdzie spędza całe dnie, jest nawet bardziej rozedrgany i niestabilny niż jej rzeczywistość: awatary, fałszywe tożsamości, fake newsy, książę z bajki czy duże wyzwania, które zmieniają się w śmiertelne pułapki, nękanie, nieustające agresywne komentarze...
„Ściąć jej głowę!” - krzyczy Królowa Kier, „Już czas, jestem spóźniony” - to motto szaleńczego wyścigu białego królika, „Tutaj musisz biec, żeby pozostać w miejscu. Żeby dobiec gdzieś indziej, musiałabyś biec dwa razy szybciej” - powiedziała Czerwona Królowa.
“Szczęśliwych Nieurodzin” - credo Szalonego Kapelusznika, żeby bawić się za wszelką cenę.
Ta Kraina Czarów sprzed wieku dziwnie przypomina problemy dzieci poznających puszkę czarów - Internet.
Podróż w kierunku dorosłości, w której zostają ukazane przemoc i cierpienie w relacjach międzyludzkich, tożsamość ulega zachwianiu, samotność się wzmaga, a a świat rzeczywisty i wirtualny splatają się ze sobą.
Odwieczne pytania egzystencjalne zostają skonfrontowane z palącymi problemami poszerzonej rzeczywistości, transhumanizmu i sztucznej inteligencji.
Jaka młodość stworzy jaką nową ludzkość?
Scenariusz i reżyseria SARA MANGANO & PIERRE-YVES MASSIP
Asystent reżyserów: Juliette Wierzbicki
Światła: FRED MOREAU – Dźwięk: ROBINSON SEMPAUROCA
scenografia: PYM – materiały wideo: SEBASTIEN SIDANER
występują: SARA MANGANO, PIERRE-YVES MASSIP, BARBARA MANGANO, JULES POULAIN-PLISSONEAU
Alice jest też internetowym freakiem (jak wielu jej przyjaciół), gdzie według niej może znaleźć ucieczkę od rzeczywistości. Ale świat Wonderbox („Puszka Czarów”), gdzie spędza całe dnie, jest nawet bardziej rozedrgany i niestabilny niż jej rzeczywistość: awatary, fałszywe tożsamości, fake newsy, książę z bajki czy duże wyzwania, które zmieniają się w śmiertelne pułapki, nękanie, nieustające agresywne komentarze...
„Ściąć jej głowę!” - krzyczy Królowa Kier, „Już czas, jestem spóźniony” - to motto szaleńczego wyścigu białego królika, „Tutaj musisz biec, żeby pozostać w miejscu. Żeby dobiec gdzieś indziej, musiałabyś biec dwa razy szybciej” - powiedziała Czerwona Królowa.
“Szczęśliwych Nieurodzin” - credo Szalonego Kapelusznika, żeby bawić się za wszelką cenę.
Ta Kraina Czarów sprzed wieku dziwnie przypomina problemy dzieci poznających puszkę czarów - Internet.
Podróż w kierunku dorosłości, w której zostają ukazane przemoc i cierpienie w relacjach międzyludzkich, tożsamość ulega zachwianiu, samotność się wzmaga, a a świat rzeczywisty i wirtualny splatają się ze sobą.
Odwieczne pytania egzystencjalne zostają skonfrontowane z palącymi problemami poszerzonej rzeczywistości, transhumanizmu i sztucznej inteligencji.
Jaka młodość stworzy jaką nową ludzkość?
Scenariusz i reżyseria SARA MANGANO & PIERRE-YVES MASSIP
Asystent reżyserów: Juliette Wierzbicki
Światła: FRED MOREAU – Dźwięk: ROBINSON SEMPAUROCA
scenografia: PYM – materiały wideo: SEBASTIEN SIDANER
występują: SARA MANGANO, PIERRE-YVES MASSIP, BARBARA MANGANO, JULES POULAIN-PLISSONEAU
MANGANO-MASSIP COMPANY
Mangano -Massip Company - grupa teatru współczesnego, której poszukiwania są skupione na zbudowaniu dramaturgii ciałem w otwartym dialogu z innymi formami sztuki.
Chcemy wykorzystywać najbardziej konkretne i namacalne aspekty, ciała, przedmioty, materiały, żeby opowiedzieć niewypowiadalne, niewidzialne, nieopisywalne.
Ciało i jego ruch stają się poetyckimi instrumentami objawionej ontologii z innego świata.
Nasza twórczość przygląda się wpływowi emocji na ruch i możliwości istnienia teatru opartego na skórze i mięśniach. Teatr, w którym metaforyczne ciało tworzy "Opowieść" i pozwala na pojawienie się ważnych słów.
Wyzwanie, jakie sobie stawiamy, to stworzyć środki wyrazu, które odpowiadają poruszanym tematom, tworząc echa i odniesienia, żeby spleść nici objawiającej poetyckiej wyobraźni.
Objawiającej w fotograficznym znaczeniu tego słowa: takiej, która ukazuje ukryte znaczenie, możliwą próbę, posiadanie kontroli ...
Pochylamy się też nad tematem związku, za każdym razem ukazując go na nowo w artystycznej przestrzeni i w dialogu z publicznością, by znaleźć inny sposób na przedstawienie naszej wizji świata.
Dla nas teatr stanowi nieograniczone pole poszukiwań, zainteresowanie każdym momentem życia, kwestię polityczną i społeczną. To potężne narzędzie, którego należy używać ostrożnie… i świadomie.
« Każdy symbol ma formę fizyczną, każdy sen odzwierciedlenie w rzeczywistości»
O. Milosz
Mangano -Massip Company - grupa teatru współczesnego, której poszukiwania są skupione na zbudowaniu dramaturgii ciałem w otwartym dialogu z innymi formami sztuki.
Chcemy wykorzystywać najbardziej konkretne i namacalne aspekty, ciała, przedmioty, materiały, żeby opowiedzieć niewypowiadalne, niewidzialne, nieopisywalne.
Ciało i jego ruch stają się poetyckimi instrumentami objawionej ontologii z innego świata.
Nasza twórczość przygląda się wpływowi emocji na ruch i możliwości istnienia teatru opartego na skórze i mięśniach. Teatr, w którym metaforyczne ciało tworzy "Opowieść" i pozwala na pojawienie się ważnych słów.
Wyzwanie, jakie sobie stawiamy, to stworzyć środki wyrazu, które odpowiadają poruszanym tematom, tworząc echa i odniesienia, żeby spleść nici objawiającej poetyckiej wyobraźni.
Objawiającej w fotograficznym znaczeniu tego słowa: takiej, która ukazuje ukryte znaczenie, możliwą próbę, posiadanie kontroli ...
Pochylamy się też nad tematem związku, za każdym razem ukazując go na nowo w artystycznej przestrzeni i w dialogu z publicznością, by znaleźć inny sposób na przedstawienie naszej wizji świata.
Dla nas teatr stanowi nieograniczone pole poszukiwań, zainteresowanie każdym momentem życia, kwestię polityczną i społeczną. To potężne narzędzie, którego należy używać ostrożnie… i świadomie.
« Każdy symbol ma formę fizyczną, każdy sen odzwierciedlenie w rzeczywistości»
O. Milosz