"REINHEIT" Derevo Theatre
13.11 Piątek Godz. 19.00 PROM KULTURY UL. BRUKSELSKA 23, WARSZAWA
Bilet do transmisji Live Streaming niebawem
„Reinheit” Derevo Theatre - Rosja / Niemcy
Derevo, zespół z Drezna, ale o rosyjskich korzeniach, prezentuje swój nowy spektakl
„Reinheit”. Wraz z wiolonczelistką Ekateriną Goryniną, artystą teatru ruchu Antonem Adasinskim oraz jego dwaj synowie Artur i David Adasinscy wkraczają w uniwersum muzyki Bacha. Wcześniej zrobić tego nie mogli, później mogłoby się to nie wydarzyć, a więc: Teraz.
Podczas nauki w szkole muzycznej, kiedy po raz pierwszy usłyszałem „The Well- Tempered Clavier” (“Dobrze nastrojony klawesyn”), nauczycielka śmiała się grając ten utwór. „Z jakiegoś powodu zawsze się śmieję, kiedy to gram. Wiesz, ta muzyka istniała zawsze, a Bach tylko ją zapamiętał”. Pamiętam mamę. Mama też istniała we mnie. Nie mogła ani być dzieckiem ani umrzeć. Kiedyś powiedziała mi, że czuła się bezwstydna słuchając muzyki Bacha. „Jak to - bezwstydna?” Odpowiedziała mi na to: „No a jak można podsłuchiwać, kiedy ktoś rozmawia z Bogiem…”
I nadszedł ten dzień, kiedy aktor teatru fizycznego Anton Adassinski i wiolonczelistka Katerina Gorynina wkraczają w progi tej boskiej świątyni muzyki.
Muzyka J.S. Bach
Występują: Anton Adasinskiy, Ekaterina Gorynina (Cello, Viola da Gamba, Arrangements), David Adasinskiy, Arthur Adasinskiy
Realizacja:
Elena Yarovaya - desing, kostiumy, rekwizyty.
Martin Rossmanith - głos
Światło: Jędrzej Skajster
Derevo, zespół z Drezna, ale o rosyjskich korzeniach, prezentuje swój nowy spektakl
„Reinheit”. Wraz z wiolonczelistką Ekateriną Goryniną, artystą teatru ruchu Antonem Adasinskim oraz jego dwaj synowie Artur i David Adasinscy wkraczają w uniwersum muzyki Bacha. Wcześniej zrobić tego nie mogli, później mogłoby się to nie wydarzyć, a więc: Teraz.
Podczas nauki w szkole muzycznej, kiedy po raz pierwszy usłyszałem „The Well- Tempered Clavier” (“Dobrze nastrojony klawesyn”), nauczycielka śmiała się grając ten utwór. „Z jakiegoś powodu zawsze się śmieję, kiedy to gram. Wiesz, ta muzyka istniała zawsze, a Bach tylko ją zapamiętał”. Pamiętam mamę. Mama też istniała we mnie. Nie mogła ani być dzieckiem ani umrzeć. Kiedyś powiedziała mi, że czuła się bezwstydna słuchając muzyki Bacha. „Jak to - bezwstydna?” Odpowiedziała mi na to: „No a jak można podsłuchiwać, kiedy ktoś rozmawia z Bogiem…”
I nadszedł ten dzień, kiedy aktor teatru fizycznego Anton Adassinski i wiolonczelistka Katerina Gorynina wkraczają w progi tej boskiej świątyni muzyki.
Muzyka J.S. Bach
Występują: Anton Adasinskiy, Ekaterina Gorynina (Cello, Viola da Gamba, Arrangements), David Adasinskiy, Arthur Adasinskiy
Realizacja:
Elena Yarovaya - desing, kostiumy, rekwizyty.
Martin Rossmanith - głos
Światło: Jędrzej Skajster
Zespół teatru DEREVO,
co po rosyjsku oznacza “Drzewo”, został założony przez Antona Adasinskiego w 1988 roku w Leningradzie. Anton, który dał się poznać jako frontman, choreograf i gitarzysta rosyjskiego teatru rockowego AVIA, święcącego tryumfy w latach 80-tych, a następnie studiował u Slavy Polunina, wziął na siebie rolę jego dyrektora artystycznego i głównego aktora. DEREVO skupia się na “języku ciała, emocji i duszy”.
W odróżnieniu od baletu klasycznego, charakterystyczny, ekspresyjny taniec w jej spektaklach nosi cechy klaunady, pantomimy, improwizacji, jest pełen anarchii i chaosu. DEREVO inspirowało się także japońskim tańcem Butoh. Płynąca z tego dramatyczna moc sprawia, że widzów urzeka wahanie między przyjęciem jej z zachwytem a całkowitym odrzuceniem.
co po rosyjsku oznacza “Drzewo”, został założony przez Antona Adasinskiego w 1988 roku w Leningradzie. Anton, który dał się poznać jako frontman, choreograf i gitarzysta rosyjskiego teatru rockowego AVIA, święcącego tryumfy w latach 80-tych, a następnie studiował u Slavy Polunina, wziął na siebie rolę jego dyrektora artystycznego i głównego aktora. DEREVO skupia się na “języku ciała, emocji i duszy”.
W odróżnieniu od baletu klasycznego, charakterystyczny, ekspresyjny taniec w jej spektaklach nosi cechy klaunady, pantomimy, improwizacji, jest pełen anarchii i chaosu. DEREVO inspirowało się także japońskim tańcem Butoh. Płynąca z tego dramatyczna moc sprawia, że widzów urzeka wahanie między przyjęciem jej z zachwytem a całkowitym odrzuceniem.